Silute Basic School Pamarys (LT) kinesthetic playgraunds
SByskovskolen Afdeling Asgard (DK) kinesthetic playgraunds
Slokas Pamatskola (LV) kinesthetic playgrounds
Nord Plus projekto vykdymas Šilutės Pamario pagrindinėje mokykloje
2017-04-28
Balandžio 24 – 28 dienomis vyko baigiamasis Nord Plus programos projekto „Kinestetinio mokymo(si) įtaka mokinių ugdymo(si) kokybės gerinimui“ partnerių iš Danijos, Latvijos, Estijos ir Lietuvos susitikimas Lietuvoje. Panaudojant kinestetinius mokymo metodus Šilutės Pamario pagrindinėje mokykloje pravestos penkios atviros pamokos. Danai, estai ir latviai parodė pamokas apie savo šalis, Iveta Ambriulaitienė – anglų kalbos pamoką, Irma Kelpšienė – matematikos pamoką pirmoje klasėje. Visi susitikimo dalyviai išbandė kinestetinius matematikos mokymo(si) metodus „Teigiamųjų ir neigiamųjų skaičių sudėtis bei atimtis“, „Matematikos abėcėlė“, „Surask tinkamą skaitmenį ir vietą“, kuriuos pademonstravo mokytoja Rymantė Tylaitė. Atviros pamokos aptartos diskusijose. Projekto partneriai apžvelgė nuveiktus darbus ir įgytos patirties sklaidą.
Susitikimą papildė turtinga kultūrinė programa. Aplankytas Lietuvos Seimas, pasigrožėta Vilniaus senamiesčiu ir unikalia Užupio Respublika, Trakų pilimi. Daug malonių įspūdžių paliko kūrybinės dirbtuvės ir edukaciniai užsiėmimai Kintų Vydūno ir Rusnės kultūros centruose. Visi sugrįžo su savo pasigamintais emalės papuošalais ir kolegos dekoruotu jam skirtu puodeliu. Nors oras buvo šaltokas, bet nesutrukdė pasidžiaugti savitu pamario grožiu Ventės Rage, didžiąja tuja Kintuose, Skirvytėlės etnografine gatvele Rusnėje. Projektas baigėsi. Tikimės, kad darbas ir draugystė tęsis.
Mokytoja Rymantė Tylaitė
Kinestetika lietuvių kalbos pamokoje
6a klasės mokiniai, kartodami kirčiavimo taisykles, įtvirtindami daiktavardžių kirčiavimą, lietuvių kalbos pamokoje (mokytoja Nijolė Kungelienė) naudojo kinestetinio mokymo(si) metodą „Rask tinkamą vietą“. Dirbdami grupėse, mokiniai kirčiavo žodžius, pagal taisykles dėliojo į tinkamas vietas, pagrįsdami išmoktomis ir pakartotomis taisyklėmis.
Atvira matematikos pamoka
Lapkričio 15 d. 5 b klasėje vyko atvira matematikos pamoka „Natūralieji skaičiai“ (mokytoja R.Tylaitė). Pamoką stebėjo direktoriaus pavaduotoja V. Kurpeikienė, matematikos, chemijos, anglų kalbos mokytojos.
Be įprastų metodų – frontalios apklausos, užduočių žodžiu ir raštu, panaudoti kinestetinio mokymo metodai kabinete ir trečio aukšto fojė. Mokiniai atsakinėjo be žodžių – rodė pirštais, koks skaitmuo parašytas nurodytame skyriuje, dirbo grupėse ieškodami poros: žodžiais ir skaitmenimis parašytų skaičių, skaičių ir jų apytikslių reikšmių, lygino, kas daugiau – tiksli ar apytikslė reikšmė. Pasitikrinimui atliko raštu trumpą užduotėlę ir įsivertino savo žinias.
Mokytoja I.Ambrulaitienė su 7-os klasės mokiniais
Teacher I.Ambrulaitienė used