Įtraukusis ugdymas

Šilutės rajono švietimo pagalbos specialistų išvyka į Plungės specialiojo ugdymo centrą

Šilutės rajono savivaldybės mokyklos dalyvauja „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLOS II“  programoje. Įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, Šilutės rajono savivaldybės mokyklų švietimo pagalbos specialistai  lapkričio 28 d. vyko į Plungės specialiojo ugdymo centrą. Išvykoje dalyvavo Šilutės Pamario progimnazijos psichologė ir specialioji pedagogė.

Daugiau skaitykite….

Psichine sveikata ir jos stiprinimas

Spalio 10 d. visame pasaulyje minima Pasaulinė psichikos diena, kuri yra skirta psichikos sveikatai ugdyti, sąmoningumui didinti ir socialinei stigmai mažinti.  „Jaunimo linijos“ ir „Spinter tyrimai“ atlikta jaunuolių nuomonės apklausa 93 proc. jaunų žmonių susiduria su emociniais sunkumais, kuomet juos apima sunkūs jausmai. Dažniausiai jauni žmonės jaučia nerimą, liūdesį, būna nepatenkinti savimi.

Rugsėjo – spalio mėnesiais Šilutės Pamario progimnazijoje didelis dėmesys buvo skiriamas emocinės sveikatos stiprinimui. Mokyklos psichologė G. Asiulevičienė klasių valandėlių metu 3-6 klasių mokinius supažindino dėmesingo įsisąmoninimo technikomis, kurias vaikai išbandė.

Dėmesingo įsisąmoninimo metodo esmė – atkreipti dėmesį į dabarties momentą suvokiant savo jausmus, kūno pojūčius, mintis ir impulsus veikti.

„Sąmoningumas – tai buvimas budriais. Tai žinojimas, ką darote“ (Jon Kabat-Zinn).

Įsisąmoninimo (angl. Mindfulness) praktikų taikymo ugdymo įstaigose nauda įrodyta įvairiais tyrimais. Šis metodas padeda sustiprinti dėmesio valdymą ir koncentraciją, pagerina atmintį ir akademinius rezultatus, sumažina patiriamą stresą ir nerimą, pagerina impulsų kontrolę, emocijų reguliacijos įgūdžius, sprendimų priėmimą, padidina savęs supratimą, pasitikėjimą savimi, stiprina empatiją ir gebėjimą suprasti kitus.

Dėmesingo įsisąmoninimo metodas taikomas per sensorinius pojūčius, dėmesingus judesius, vaizduotės technikas, kvėpavimo, susikaupimo, minčių atpažinimo, relaksacijos pratimus,  nukreiptus į kūno pojūčių stebėjimą, dėkingumo praktikas. Visos praktikos su vaikais atliekamos pasitelkiant žaidimą, todėl jas galime pritaikyti ir namuose:

  • Kvėpavimo pratimai. Gulint ant pilvo pasiguldyti žaislą ir stebėti, kaip kilnojasi pilvas; šiaudeliu pūsti orą į stiklinę, pripildytą vandens ir stebėti, kad vanduo neišsitaškytų.
  • Susikaupimo pratimai. Surasti tam tikras formas, spalvas kambaryje; atsistoti vienas prieš kitą ir atkartoti judesius, veido mimikas.
  • Dėmesingi judesiai. Atliekant įvairius pratimus, vaikščiojant vaikai mokosi atpažinti pakitusią kūno temperatūrą, kvėpavimą, širdies plakimą, kitus kūno siunčiamus pojūčius.
  • Sąmoningas valgymas. Valgyti pasitelkiant visus 5 pojūčius (kaip atrodo maistas, ar skleidžia garsą, koks jausmas jį liečiant, kaip kvepia, koks skonis, koks jausmas valgant, kokios mintys ateina į galvą, kai maistas burnoje).

Kviečiu visus tapti sąmoningesniais ir rūpintis savo psichine sveikata.

Psichologė Gabrielė Asiulevičienė