Integruota lietuvių kalbos ir technologijų pamoka
2015 – 04 – 28
Balandžio 28 dieną, 5 c ir 7 a klasių mokiniai susirinko į integruotas lietuvių kalbos ir technologijų pamokas „Herojai iš skaitytų knygų“.
Pamokose buvo siekiama įgyvendinti uždavinius: pristatydami perskaitytas knygas ir vaidindami ištraukas stengsis tinkamai reikšti mintis, sudomins klausytojus; žiūrovai mokysis klausyti, išgirsti ir pareikšti nuomonę, gebės pasidžiaugti draugų siūtomis lėlėmis ir vaidinimais; vertins savo ir kitų darbą.
Pamokoje mokiniai ne tik susipažino su perskaitytomis knygomis, veikėjais, bet ir kūrinio problemomis, taip pat stebėjo kūrinių ištraukų inscenizacijas, pačių septintokių siūtomis lėlėmis pagal skaitytų knygų ištraukas:
J. Kinney „Nevykėlio dienoraštis“, O. Proisleris „Mano mažasis vandenis“, M. Feth „ Mano mažoji sesuo. Kitos katastrofos“, R. R. Russell „Prietrankos dienoraštis“, J. Murphy „Netikusi ragana vėl įkliuvo“, A. Lindgren „Pepė Ilgakojinė“, A. Auerbach „Bjaurusis aš“, H. Molot „Be šeimos“, M. Cabot „Princesės dienoraštis“, M. Tievater „Skorpiono lenktynės“.
Kūrinių ištraukas skaitė ir inscenizavo:
5 c klasės mokiniai:
Sūdžius Mykolas, Alanas Strukčinskas, Macko Gabija, Gutauskaitė Marija, Saikevičiūtė Mantė, Paulikaitė Guoda, Udraitytė Geistė.
7 a klasės mokinės:
Gricevičiutė Agnė, Timofejevaitė Gintarė, Pužaitė Julija, Samuolytė Audra, Dembickaitė Deimantė, Čižauskaitė Kristina Sungailaitė Dorita, Mikužytė Ieva, Juodytė Eva Kraniauskaitė Patricija, Kaušaitė Greta, Lešinskaitė Odeta.
Pamokos refleksijoje mokiniai papasakojo, jog mokiniams labai patiko patiems siūti lėles, vaidinti pasakų ištraukas. Pamokos dalyviai buvo aktyvūs, džiaugėsi netikėta pamoka – garsiais plojimais dėkojo vaidinusiems ištraukas. Tokių pamokų mokiniai labai laukia ir ateityje.
Pamokas pravedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Regina Meškauskienė ir technologijų mokytoja metodininkė Jurgita Balčytienė.
Pamoka „Kelionė į H. K. Anderseno pasaką“
2015-04-22
Balandžio 22 dieną 3 – 4 klasių mokiniai dalyvavo skaitymo pamokoje „Kelionė į H. K. Anderseno pasaką“. Skaitydami ir analizuodami pasaką „Skiltuvas“, mokiniai mokėsi ugdyti vaizduotę, kūrybiškumą, turtino žodyną, ugdė rišliąją kalbą.
Pasak mokytojos Violetos Šimkaitienės, mokiniai suprato, jog iš pasakų galima daug ko pasimokyti, todėl formuojamos socialinės, pažintinės, dorovinės vertybės. Mokosi mąstyti, tobulina komunikacinę kompetenciją.
Kartu su mokytoja Violeta Šimkaitiene, pasaką skaitė patys mokinai:
Justinas Šiuša, Lukas Ūselis, Deimantas Tarasevičius, Ingrida Auškalnytė (4d kl.), Skaistė Sungailaitė, Aušrinė Juzelėnaitė (3f kl.).
Apibendrinant pamoką, mokiniai pasakojo, jog šioje pasakoje vyko tikri stebuklai, todėl pasaka yra stebuklinė. Vaikai piktinosi klastinga ragana, kuri įviliojo kareivį į drevėto medžio vidų iki pat šaknų, pasisemti iš ten krūvas pinigų. Jie nerimavo dėl kareivio likimo. Džiaugėsi, kad karys buvo drąsus, gudrus, sumanus ir įveikė visas kliūtis. Vaikai paaiškino, jog pasimokius iš pasakų, išmintį galima pritaikyti gyvenime. Mokiniai išgyveno džiaugsmo akimirkas, kad nugalėjo teisybė ir gėris, įveikęs blogį.
Pamoką pravedė spec. pedagogė Violeta Šimkaitienė.
Edukacinė pamokėlė „Hugo Šojaus pasakos“
2015-03-20
Kovo 20 dieną 1d, 1e klasių mokiniai ir l/d „Ąžuoliukas“ priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai susirinko į edukacinę pamokėlę „Hugo Šojaus pasakos“, kuri buvo skirta Etnokultūros metams paminėti.
Mokytoja Dalia papasakojo vaikams, jog šie metai yra paskelbti Etnografinių regionų metais, kurie skirti telkti visus Lietuvos etnografinius regionus bei įvairiapusiškai atskleisti jų savitą kultūrą. Vaikai sužinojo, kaip svarbu kiekvienam iš mūsų saugoti ir puoselėti savo krašto, Mažosios Lietuvos istorinį ir kultūrinį savitumą, literatūrinį paveldą.
Mokytoja Snieguolė papasakojo apie mūsų krašto tautosakos rinkėją Hugo Šojų. Vaikai jau žinojo, jog šalia miesto muziejaus pastatytas paminklas Hugo Šojui, kurio gimtadienį švęsime balandžio 1 dieną.
1e klasės mokiniai suvaidino Hugo Šojaus pasaką „Tilvikas, varnalėša ir šikšnosparnis“, po to kartu su darželio ugdytiniais aptarė veikėjus: kaip jie atrodo, kodėl taip pavaizduoti pasakoje ir ko galima iš jų pasimokyti. Pasaką vaidino 1e klasės mokiniai: Greta Lukoševičiūtė, Markas Adomaitis, Augustė Juškaitė, Meda Seiliūtė, Pijus Tumpis.
1d klasės mokinys Jonas Kurlinkus pasekė lietuvių pasaką be galo „Ežys ir ponas“. Aptardami pasaką, vaikai pasidžiaugė gudruoliu ežiu, kuris pasijuokė iš gobšuolio pono ir linksmai atkartojo ežio žodžius „Pinigą radau…“. Kada klausėsi Leonardo Gutausko „Pasakos be galo“, vaikai kartu pakartojo ir pavaizdavo pasakų veikėjų veiksmų grandinę. Pasaką paskaitė 1e klasės mokinė Greta Lukoševičiūtė.
Antroje pamokėlės dalyje, mokytoja Dalia vaikus pamokė pasigaminti darbelį-knygutę, tapo jos autoriais ir ją pavadino „Mano pirmoji knygelė“.
Refleksijoje vaikai pasakojo, kad jiems labai patiko pamokėlė, nori kuo greičiau išmokti raides ir patys pradėti skaityti knygeles. Aptariant pamokėlę, vaikai pasidžiaugė savo pasigamintomis knygelėmis ir pasakojo, kad nuo šiol jie geriausi knygučių draugai.
Edukacinę pamokėlę stebėjo l/d Ąžuoliukas direktorė Irutė Lekavičienė, direktorės pavaduotoja Daiva Mikulskytė, vyr. auklėtoja Violeta Radionovienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė Rita Šteinienė, auklėtoja metodininkė Vida Paliukytė.
Edukacinę pamokėlę pravedė mokytoja ekspertė Dalia Elena Solovjovienė, mokytoja metodininkė Snieguolė Diekantienė.
Srautinė pamoka 6-tų klasių mokiniams
2015-03-06
Kovo 6 dieną 6-tų klasių mokiniai buvo pakviesti į srautinę pamoką – patirti neįprastų nuotykių su mūsų kraštiečio, Rimanto Černiausko 2010-ųjų Metų knyga vaikų kategorijoje, „Vaikai ir vaiduokliai”.
Pamokoje buvo siekiama įgyvendinti uždavinį: supažindinant mokinius su smagių istorijų knyga „Vaikai ir vaiduokliai“, atskleisti kūrinio grožį, aktualumą, savitumą bei paskatinti vaikus domėtis neįprastais pasakojimais, nuotykiais ir skaityti knygas namuose savo malonumui.
Pamokos svečiai direktoriaus pavaduotoja Vitalija Kurpeikienė, direktoriaus pavaduotojas Helmutas Vaškaitis paskaitė mokiniams apie nuotaikingą slaptą berniuko bičiulį, su kuriuo gali kalbėtis, pasitarti per pamokas, pasiklausti patarimo. Tai – vaiduokliukas, kurio niekas nepastebi, tik jis vienas mato savo nepakeičiamą ir protingą draugą.
Apie reikalingas permainas mokykloje, kurias galėtų išspręsti vaiduokliukas skaitė patys šeštokai:
6 a kl. mok. – Ugnė Normantaitė, Jonas Girčys, Matas Petrauskis, Eimantė Židonytė; 6 b kl. mok. – Uosis Knapkis, Alina Kovaliova, Ugnė Kromelytė, Ugnė Ruplėnaitė; 6 c kl. mok. – Paulius Gudaitis, Masalskytė Mantė;
6 d kl. mok. – Jonas Kovalskis, Greta Poškaitė;
6 e kl. mok. – Aleksas Statkus-Lopez, Ema Repinaitė, Indrė Montvydaitė, Dovydas Barcys.
Muzikinius intarpus atliko draugai, lankatys meno mokyklą: pianinu grojo Emilija Bernotaitė (6 c), smuiku griežė Guoda Stoškutė (6 c), gitaromis skambino Gabrielė Kučinskaitė (6 d), Justė Nastytė (6 d).
Pamokos refleksijoje vaikai dalinosi įspūdžiais, kaip smagu būtų eiti į mokyklą, jei tavęs ten kasdien lauktų kažkas tai nepaprasto, paslaptingas vaiduokliukas. Su juo ne tik būtų galima pasitarti, jei nežinai atsakymo į mokytojos klausimą, bet ir pasikalbėti, nes jis – tikras draugas. O svarbiausia – jo niekas nemato…
Mokiniai dalinosi įspūdžiais, jog tokių renginių norėtų ir daugiau. Jie klausinėjo ir rodė susidomėjimą autoriaus Rimanto Černiausko skaitytais kūriniais.
Pamoką organizavo: lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Elvita Andriulionienė.
Integruota pamoka „Pagrindiniai skaitymo būdai”
2015-03-03, 2015-03-10
Kovo 3 ir 10 dienomis mokyklos bibliotekos informaciniame kabinete vyko integruota pamoka „Pagrindiniai skaitymo būdai“ 7 a klasės mokiniams.
Pamokoje buvo siekiama įgyvendinti uždavinį: naudojantis grožine, moksline literatūra gebėti susirasti reikiamą informaciją bei supažindinti su pagrindiniais teksto skaitymo būdais. Pagal duotą planą septintokai turėjo atlikti užduotis ieškant atsakymų grožinės ir mokslinės literatūros kūriniuose. Skaitant pažintiniu būdu, mokiniai siekė išsiaiškinti, kas rašoma, kas yra svarbu ar verta skaityti kūrinį.
Pamokoje mokiniai sužinojo, kokia informacija slypi knygos anotacijoje, turinyje, pratarmėje, nemažai informacijos pateikta ir pirmuosiuose pastraipų sakiniuose. Atliktas užduotis pristatė kitoje kalbos ugdymosi pamokoje. Jie pasakojo, kaip ieškojo informacijos, aiškinosi, kas pavyko, ką darė ne taip.
Refleksijoje mokiniai paaiškino, kaip ieškoti informacijos moksliniame tekste, kaip grožinio kūrinio pavadinimas, anotacija padeda suprasti, apie ką šis kūrinys. Papasakojo, kaip išmoko atsirinkti norimą skaityti kūrinį.
Pamokas pravedė: lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Regina Meškauskienė, bibliotekos vedėja Violeta Kraniauskienė.
Lietuvių kalbos pamoka „Žydrojo obuolio kelionė“
2015-02-06
Vasario 6 dieną 1d, 2d, 3d, 4f klasių mokiniai rinkosi į atvirą srautinę pamoką „Žydrojo obuolio kelionė“, pagal Janinos Degutytės stebuklinę pasaką „Žydrasis obuolys“.
Pamokoje buvo siekiama įgyvendinti uždavinį: išklausius Janinos Degutytės pasaką „Žydrasis obuolys“, grupėse gebėti sudėlioti pasakos pavadinimą (pirmokams), apibūdinti veikėjų charakterio bruožus (antrokams), nusakyti obuolio veiksmų grandinę (trečiokams), suvokti ir apibūdinti pasakos pagrindinę mintį bei paaiškinti, ką reikia daryti, kad mus suptų gerumas, tolerancija ir meilė.
Pamokos pabaigoje vaikai suprato ir paaiškino, ką reikia daryti, kad visuomet jų širdyse, klasėje, šeimose skambėtų žydrojo obuolio varpeliai, kad juos visada suptų gerumas, tolerancija, meilė ir sudainavo draugystės dainą „Duok savo ranką, o mielas drauge…“.
Pamoką pravedė: mokytojos metodininkės Rasa Dulkienė, Laima Mačijauskienė, Vida Giedrienė, mokytoja ekspertė Elena Dalia Solovjovienė.
Atvira srautinė lietuvių kalbos pamoka 5 klasių mokiniams,
pagal Rimanto Černiausko apsakymą ,,Jūra yra sūri“
2015-01-29
Į atvirą srautinę lietuvių kalbos pamoką buvo pakviesti penktų klasių mokiniai. Pamoka skirta lietuvių rašytojų kūrinių skaitymams, siekiant atskleisti nepakeičiamą skaitymo naudą.
Pamokoje buvo siekiama įgyvendinti uždavinį: skaitant lietuvių rašytojų kūrinius, mokiniams atskleisti jų grožį, aktualumą, savitumą ir paskatinti skaityti savo malonumui namuose.
Rimanto Černiausko apsakymo ,,Jūra yra sūri“ ištraukas skaitė direktorius Jonas Bendžius, direktoriaus pavaduotojas Helmutas Vaškaitis, mokytoja Jolanta Mačiulienė bei 5 – tų klasių mokiniai.
5 a kl. mokinės: Dovilė Žemaitytė, Viltė Pranaitytė, Liudas Vitkauskas; 5 b kl. mokiniai: Ainius Savickas, Einoras Sarvetauskis, Arnas Urniežius; 5 c klasės mokiniai: Nedas Sūdžius, Mykolas Sūdžius; 5 d klasės mokiniai: Oskaras Jatautas. Muzikinius intarpus violončele atliko 5 a klasės mokinė Odrė Stungurytė.
Pamokoje mokiniai mokėsi skaityti prieš didelę auditoriją, stengėsi išklausyti ir kitus. Aiškinosi, kokie puikūs, pamokantys ir aktualūs paaugliams yra lietuvių rašytojų kūriniai, kiek juose galima pasisemti gyvenimiškos naudos, patarimų.
Pamokos refleksijoje penktokai neslėpė susidomėjimo autoriumi Rimantu Černiausku, jo skaitytų kūrinių turiniu. Mokiniai atskleidė, jog tokių renginių norėtų ir daugiau. Drąsiausi padėkojo asmeniškai ir mokytojams, ir mokiniams.
Pamoką pravedė: direktorius Jonas Bendžius, direktoriaus pavaduotojas Helmutas Vaškaitis, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jolanta Mačiulienė.
Nuotraukos: technologijų mokytojos metodininkės Astos Memytės.
Lietuvių kalbos pamokos „Sibire, tremtinių žeme”, „Pasipriešinimo kovos“ bei „Lietuvos partizanai”
2013 m. balandžio mėn.
Kiekvienais metais balandžio mėnesį šeštų ir septintų klasių mokiniams organizuojamos lietuvių kalbos pamokos „Sibire, tremtinių žeme”, „Pasipriešinimo kovos“ bei“ Lietuvos partizanai”.
Šias metais mokytojos vėl pakvietė mokinius į netradicinę lietuvių kalbos pamoką informaciniame kabinete ir pateikė jiems vaizdinę medžiagą bei paskaitė ištraukas iš Dalios Grinkevičiūtės atsiminimų knygos „Lietuviai prie Laptevų jūros”.
Mokyklos bibliotekininkė Violeta Kraniauskienė pristatė literatūrą, esančią bibliotekoje, rezistencijos, trėmimo tema, supažindino su istoriniu to meto kontekstu. Aktyviai ir susidomėję moksleiviai dalyvavo netradicinėje pamokoje, tyrinėjo vaizdinę medžiagą rezistencijos, trėmimo tema. Septintokai pristatė savo darbus, skaidres, žiūrėjo nuotraukas iš albumų, esančių bibliotekoje, klausėsi partizanų dainų. Pasak Nijolės Kungelienės, mokiniams tokios pamokos patinka, nes daug vaizdinės medžiagos, pamato tai, apie ką buvo skaitę vadovėliuose, konkrečiai susiduria su knygų svarba bei gyvenimo vertybėmis.
Pamokas vedė: lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Kungelienė, bibliotekos vedėja Violeta Kraniauskienė.